POSy z plexi
Do niedawna większość materiałów wspierających sprzedaż, czyli tak zwanych POSów (point of sale) produkowana była z tworzyw sztucznych. Trudno sobie wyobrazić projekt szafy ekspozycyjnej do promocji wysokopółkowych kosmetyków z materiału innego niż plexi.
Ten materiał, odpowiednio podświetlony, jest wręcz idealny do eksponowania produktów szklanych lub błyszczących. Pięknie odbija światło dzięki czemu zawsze przyciąga uwagę klientów.
Kolejnym przykładem grupy produktów, które prezentują się wyjątkowo w ekspozytorach z plexi są kosztowne alkohole.
Oczywiście, plexi nie jest jedynym materiałem, wybieranym tylko i wyłącznie do produkcji POSów promujących produkty luksusowe. Świetnie sprawdza się we wszystkich kampaniach, ponieważ jest tworzywem nie tylko wytrzymałym na uszkodzenia i warunki zewnętrzne, ale również łatwym w obróbce. Więcej o zaletach samego szkła akrylowego, czyli popularnej plexi pisaliśmy w artykule ,,Co to jest plexi? Podstawowe właściwości i zastosowanie szkła akrylowego.’’
Co zamiast plexi? POSy z PCV, PETu czy hipsu?
To nie jest trudne pytanie. Do dyspozycji mamy wiele materiałów między innymi PCV, hips, PET czy dibond. Często o wyborze rodzaju materiału użytego do produkcji decyduje przeznaczenie POSu. Na przykład wobblery, krawaty produktowe, shelfstoppery czy cenówki, czyli POSy odpowiadające za tzw. „komunikację półkową” zazwyczaj produkujemy właśnie z PCV, hipsu lub PETu. To materiały, które w zależności od grubości mają odpowiednią elastyczność i to właśnie charakteryzuje tę kategorię POSów. Z tego względu nazywa się ją jako stojak reklamowy lub potocznie kiwakami reklamowymi. Szczegółowo rodzaje POSów omówiliśmy w artykule ,,Materiały POS – czym są?’’.
POSy z dibondu?
Dibond w produkcji POSów daje bardzo ciekawe efekty. Jest to materiał, który składa się dwóch warstw aluminium pomiędzy którymi znajduje się tworzywo – rdzeń LDPE, dzięki czemu całość jest sztywna i wytrzymała.
Mamy do dyspozycji wiele kombinacji kolorów warstw aluminium i rdzenia co daje nieskończone możliwości tworzenia. Na płycie dibondu można frezować logo lub tekst, wykorzystujemy go między innymi do produkcji kasetonów, tablic reklamowych czy szyldów. Dibond podobnie jak plexi świetnie znosi niekorzystne warunki zewnętrzne i promieniowanie UV.
Pora na EKO-POSy!
Podobnie jak we wszystkich dziedzinach życia, również w POSach możemy mówić o zmieniających się trendach. Wraz z rosnącą świadomością eko wzrasta zapotrzebowanie na produkty, które w łatwy sposób ulegają biodegradacji. Zauważamy znaczący wzrost zainteresowania eko standami, eko ekspozytorami. Takie POSy produkuje się z materiałów naturalnych. Są świetnym tłem dla produktów ekologicznych, uzupełniają komunikację marki promującej takie produkty.
W tej kategori materiałów możemy wybierać wśród płyt MDF, sklejki, drewna czy forniru. Płyty MDF służą często jako elementy konstrukcyjne mebli ekspozycyjnych, ciekawym przykładem takiego zastosowania mogą być np. stacje do refillingu opakowań Swapp firmy YOPE.
Na wyjątkową uwagę zasługuje sklejka. To materiał naturalny, kompozytowy powstajacy ze sklejenia kilku warstw forniru, cały proces produkcji jest zgodny z normami środowiskowymi.
Co ciekawe sklejka może być wodoodporna lub ogniotrwała.
POSy ze sklejki?
Oczywiście, że tak! Możliwości, jakie daje ten materiał, są ogromne. Przede wszystkim jest lekki i wytrzymały. Można go dowolnie wycinać, grawerować czy wykonać nadruk. Jest to też budżetowe rozwiązanie – dobrze zaprojektowane POSy składające się z różnych modułów mogą być dowolnie zestawiane w zależności od potrzeby kampanii. Co najważniejsze przechowywanie w postaci złożonej czy transport nie generuje dużych kosztów.
Wybór materiałów, jakie możemy zastosować do produkcji materiałów POS jest duży. Ważne, żeby mieć świadomość, jaką rolę mają pełnić i gdzie mają być zastosowane. Jeśli potrzebujesz informacji jak najlepiej zaprojektować POSy, skontaktuj się koniecznie z naszym Biurem Obsługi Klienta +48 12 657 75 44