Materiały POS – wyjaśnienie definicji

Skrót “POS” pochodzi od słów “point of sale” zaczerpniętych z języka angielskiego i oznacza materiały, które mają na celu wsparcie sprzedaży bezpośrednio w miejscu wykonywania zakupów lub w ich niedalekiej odległości. Do określenia tego typu materiałów używa się również określeń POSM (point of sale materials) oraz POP (ang. point of purchase).

Materiały POS są formą reklamy BTL (below the line), stosowanej poza środkami masowego przekazu (radio, telewizja itp.), reklamy skierowanej bezpośrednio na klienta detalicznego (indywidualnego).

Reklama produktu w miejscu sprzedaży POS ma za zadanie zachęcić odbiorcę, czyli klienta indywidualnego, do kupienia produktu. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi wzrokowemu wyeksponowany produkt zwróci jego uwagę i zachęci go do kupna, nawet jeśli nie planował wcześniej takiego zakupu. Ekspozytory reklamowe odgrywają w tym główną rolę, co sprawia, że cieszą dużą popularnością.

Stosowane materiały reklamowe POS

Materiały wspomagające sprzedaż są to dobrze widoczne większe lub mniejsze ekspozytory reklamowe. Aby klient w przyszłości mógł łatwo skojarzyć produkt z konkretną marką, należy dostarczyć mu wizualnych informacji o produkcie, co wzmocni również tożsamość marki.

I. Stojaki reklamowe

Stojaki reklamowe to materiały reklamowe, których głównym zadaniem jest zwrócenie uwagi klientów na wybrany produkt lub produkty. Ich celem jest zainteresowanie klientów produktem w taki sposób, by pod wpływem impulsu byli oni w stanie kupić reklamowany produkt.

Potykacze

Potykacze to produkty POS, stojaki określane stojącymi tablicami, po których można pisać kredą lub umieścić w ich ramach reklamę lub plakat. Tablice te połączone są ze sobą na całej długości górnej krawędzi, a stabilizację ekspozytora zapewniają nogi, które można łatwo dostosować do powierzchni terenu.

Displaye

Display to stojak, który oprócz prezentacji produktu i jego marki posiada dodatkowo powierzchnię przeznaczoną na promocję prezentowanego produktu. Displaye są spotykane w sklepach w formie wyspy promocyjnej.

Roll-upy

Roll-upy to materiały POS, nazywane inaczej rollerami, kwalifikowane do grupy stojaków. Są to materiały zwinięte w rulon i schowane w kasetę, które po rozwinięciu prezentują reklamowane produkty. Ze względu na niewielkie rozmiary rollerów, taka forma reklamy jest bardzo popularna i chętnie stosowana.

II. Standy

Standy są rodzajem stojaków podłogowych, które mają za zadanie wyeksponować oferowany produkt i jego markę. Najczęściej spotykane standy reklamowe to miejsca, na których znajdują się ulotki reklamowe, foldery lub plakaty. Połączenie grafiki i reklamy produktu zachęca klienta do jego zakupu.

Stojaki i standy reklamowe pełnią funkcje wizerunkowe. Są to chętnie wybierane formy reklamy, a ich obecność możemy spotkać w lokalnych sklepikach, większych sklepach i dużych centrach handlowych. Są one również stosowane na targach (np. targach pracy). Identyfikacja wizualna ma na celu zatrzymanie zagonionego klienta i zainteresowanie go danym produktem. Stojaki i standy reklamowe są chętnie stosowanymi materiałami, znajdującymi się wewnątrz, jak i na zewnątrz sklepów.

III. Linery

Linery to materiały reklamowe w postaci listwy, którą umieszcza się na półkach sklepowych, zawierającej informacje na temat oferowanego produktu.

IV. Stoiska

Stoiska należą do materiałów POS, których zadaniem jest promocja produktu i marki, głównie w formie wystawy. Są to miejsca zapadające w pamięć klientów, zachęcające ich jednocześnie do kontaktu z produktem lub usługą.

V. Ulotki, broszury i plakaty

Ulotki, broszury i plakaty należą do materiałów POS, stanowiących najprostszą i najpopularniejszą formę reklamy. Są to produkty wykonane z papieru, zazwyczaj niewielkich rozmiarów, docierające do dużej ilości osób w stosunkowo niedługim czasie. Ich zaletą jest krótki i jasny tekst oraz przekaz.

Montaż materiałów POS

Proces montażu materiałów POS nie jest skomplikowany, a materiałami użytymi do produkcji materiałów POS niekoniecznie muszą być tworzywa sztuczne i metal, bowiem coraz częściej wybierane są te materiały, które są przyjazne dla środowiska, czyli wykonane z usztywnionej tektury, kartonu i drewna.

Innowacyjne materiały POS – Podsumowanie

Wszechstronność materiałów POS sprawia, że materiały te wykorzystywane są w całej Polsce do promocji różnego rodzaju produktów i usług. Materiały wspierające sprzedaż mogą się znajdować na podłogach (np. potykacze, displaye, stoiska) oraz na ladach (np. standy) i sklepowych półkach (np. linery), a ich umiejscowienie może znajdować się zarówno na zewnątrz sklepu, jak i w jego wnętrzu.

Uwagę klientów na materiały POS zwraca nie tylko atrakcyjny sposób zaprezentowania produktu i zastosowane kolory, ale również funkcjonalne wykorzystanie tych materiałów. Materiały POS oprócz funkcji reklamowych pełnią również funkcje sprzedażowe, testowe i degustacyjne.

Z materiałów POS korzystają nie tylko sklepy, ale również firmy, które chcą zareklamować nowym i obecnym klientom oferowane na rynku usługi.

Połączenie współczesnej technologii, oświetlenia i dodatków multimedialnych, sprawia, że meble reklamowe są doskonałą formą reklamy. Ponadto przyczyniają się do zaprezentowania marki i oferowanego przez nią produktu.

Jako firma działająca w branży marketingu produktowego cieszymy się powodzeniem w produkcji mebli reklamowych POS. Oferujemy i projektujemy nowoczesne materiały reklamowe POS, a z naszego doświadczenia korzysta coraz więcej przedsiębiorców.
Zapraszamy do nawiązania kontaktu i skorzystania z naszej oferty.

Tags: Brak tagów

Add a Comment

Musisz być zalogowany , aby dodać komentarz